Welkom bij buurtvereniging 

Huishoudelijk reglement

Huishoudelijk reglement

Buurtvereniging De Aalberg

Versie 8 april 2012

Voor wie?

Tot onze buurtvereniging horen:

-        Tilburgsebaan, tussen Aalstraat en Langenbergseweg
-        Burg Krollaan (8, 9 en 21)
-        Den Bulk (18)
-        Akkerstraat
-        Aalstraat
-        Wendel
-        Geren 1 t/m 12
-        Gouberg, de oneven huisnummers
-        Den Heuvel
-        Raadhuisstraat 1 t/m 30 (=t/m Slager De Jong en Bakkerij Spapens)
-        Cijnshof
-        Molenstraat 58

Indien leden verhuizen naar een adres dat hier boven niet vermeld is, betekent dit het einde van het lidmaatschap van buurtvereniging De Aalberg. Leden die vanwege ziekte, revalidatie of iets dergelijks gedwongen de buurt moeten verlaten (bijv. vanwege opname in een verpleeg/verzorgingshuis) kunnen, indien zij dit zelf verzoeken, wel lid blijven van de vereniging.

Doel van de buurtvereniging

Bevorderen van het algemeen welzijn van de buurt, door activiteiten te organiseren zoals:
-    Vertegenwoordigen van de buurt en de wensen van buurtbewoners naar officiele instanties zoals de gemeente;
-    ontspannende activiteiten, mits voldoende belangstelling en verantwoord budget;
-    attentie aan langdurig zieke buurtgenoten, bij huwelijk(sjubileum) en geboorte
;
-    aanzeggen bij overlijden door een van de buren

Lidmaatschap

Het lidmaatschap van de buurtvereniging is vrijwillig. U kunt het inschrijfformulier invullen en samen met de contributie inleveren bij 1 van de bestuursleden of mailen naar de secretaris via mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Voor het lidmaatschap is men contributie verschuldigd. Het lidmaatschap loopt jaarlijks van 1 april t/m 31 maart.

Contributie

De contributie bedraagt € 25,- voor huishoudens van 2 personen of meer en € 12,50 voor alleenstaanden. De contributie kan worden overgemaakt naar Buurtvereniging De Aalberg, NL07 RABO 0116 6896 68. Voor sommige activiteiten wordt een eigen bijdrage gevraagd.
Huishoudens die in de loop van het contributiejaar lid worden, betalen naar verhouding. De contributie wordt jaarlijks op de algemene jaarvergadering vastgesteld.

Bestuur

Het bestuur van de buurtvereniging bestaat uit ten minste 5 personen van 18 jaar of ouder. De functie- en taakverdeling wordt door het bestuur onderling geregeld. Jaarlijks treden 2 bestuursleden af, met dien verstande dat de voorzitter en de secretaris nooit tegelijk aftreden. De volgorde van aftreden wordt door het bestuur zelf geregeld. De aftredende bestuursleden kunnen zich herkiesbaar stellen. Kandidaten voor het bestuur moeten voor de algemene jaarvergadering bij het bestuur worden ingediend.

 

Vergaderen

Het bestuur vergadert ten minste twee maal per jaar. De algemene jaarvergadering wordt voor 1 april gehouden.

Kascontrole commissie

Het financieel beheer van de buurtvereniging wordt jaarlijks kort voor de jaarvergadering gecontroleerd door een kascontrole-commissie van 3 leden. Zij worden op de jaarvergadering aangewezen.

Stemmen

Over personen wordt schriftelijk gestemd, over zaken kan mondeling gestemd worden. Wanneer bij een eerste stemming geen absolute meerderheid verkregen wordt (de helft plus een) zal:

-    bij een stemming over personen een tweede stemming plaatsvinden
-    bij een stemming over zaken, het voorstel verworpen worden.

Verantwoordelijkstelling bestuur

Het bestuur en de eventueel door het bestuur aangewezen vrijwillige begeleiders kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele nadelige gevolgen (b.v. vermissing, lichamelijk letsel) gedurende de door haar georganiseerde evenementen.
Wanneer aanspraak op een verzekering gemaakt kan worden bij een bepaald evenement dan zal dit duidelijk vermeld worden.