Welkom bij buurtvereniging 

Contributie 2015

De contributie voor 2015 bedraagt:

€ 10,- voor eenpersoonshuishoudens

€ 17,50 voor huishoudens van 2 personen of meer

U kunt de contributie overmaken vóór 20 april 2015 naar Buurtvereniging De Aalberg, Rabobank NL07 RABO 0116 6896 68 onder vermelding van uw achternaam, straat en huisnummer, of afgeven bij de secretaris.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem gerust contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of

Elly Cornelissen      Aalstraat 71            Secretaris               t: 0161-850427

Informatie

Binnen dit menu treft u de "artikelen" van de website aan. Deze informatie-artikelen zijn ingedeeld in de volgende categorieen:

- Activiteiten   Informatie over de geplande activiteiten (wie, wat, waar, wanneer)
- Nieuws Nieuwsberichten (over de vereniging, de buurt etc.)
- Artikelen Ingezonden artikelen (b.v. een verslag van een activiteit)


Op de home-pagina van deze site treft u slechts een selectie aan van (veelal nieuwe) artikelen, via dit menu kunt u alle artikelen uit de desbetreffende categorie bekijken.

Naast deze informatie zijn er de volgende (sub)menu-opties :

Activiteitenoverzicht

Overzicht / kalender van alle geplande activiteiten voor het lopende verenigingsjaar.
Klikt u op de link van de activiteit dan verschijnt een artikel over deze activiteit (met meer informatie).

 Archief (alleen voor leden)

 In het archief staan alle gearchiveerde (oude) artikelen uit de categorie activitieiten, nieuws en artikelen.

Kennismaking

Beste bezoeker,

Van harte welkom op de website van buurtvereniging de Aalberg. De vereniging is al sinds 1972 actief en betrokken bij deze buurt.

Op dit moment zijn zo’n 90 huishoudens lid en dat betekent ong. 220 leden.

Activiteiten

Voor de komende periode staat op de activiteiten planning :

2025 / 2026
   
Datum Activiteit Voor wie / waar
Zo 26 januari 2025 Kinderuitje "Op reis met KidsPop" Kinderen t/m 8 jaar
Zo 16 februari Stampfist  Alle leden
Za 22 maart Schoffeldag 9-12u Alle leden
Wo 9 april Jaarvergadering 19:30 uur Volwassenen
Za 12 april Paaseieren zoeken 13:00-15:00u Kinderen t/m 8 jaar
Za 19 april Schoffeldag 9-12u Alle leden
6 mei - 26 juni Jeu de boules toernooi
samen met ‘t Molentje
Volwassenen
Za 24 mei Schoffeldag 9-12u Alle leden
Di 10 juni
t/m vr 13 juni
Avond4daagse
Alle leden
Do 19 juni Schoffeldag 18.30-21u Alle leden
Do 26 juni Finale avond Jeu de Boules Alle leden
BV ‘t Molentje + BV de Aalberg
Vr 27 juni 20:00u Sportieve activiteit Volwassenen
Aug / sept Familiedag + barbecue Alle leden
Do 18 september Schoffeldag 18.30-21u Alle leden
Sept / okt
Jeugduitje kinderen van 9 t/m 17
Za 18 oktober Schoffeldag 9-12u Alle leden
Do 6 en vr 7 nov
Finale op vr 14 nov.
Buurtverschieting Volwassenen
Okt / nov Kinderactiviteit Kinderen t/m 8 jaar
December Kerstviering Buurtleden 60+ en bestuur
Jan / febr
Stamp-/Winterfeest
Alle leden
     
     
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Website en facebook

Bekijk ook eens onze website www.deaalberg.nl. Hierop is alle informatie over onze buurtvereniging te vinden. Hier kunt u ook de foto’s van onze activiteiten bekijken. Buurtvereniging De Aalberg is ook op facebook te vinden. https://www.facebook.com/BVdeAalberg
Like us 

Voor het coördineren van deze activiteiten heeft de buurtvereniging een bestuur:

 

Bestuurslid Functie
Yolanda Potting
Voorzitter
Petra Pelkmans
Penningmeester
Irene Dekkers
Secretaris
Helene Haas Lid
Petra van Dongen Lid
Mark Verhagen Lid


Bij het organiseren van de activiteiten krijgt het bestuur graag ondersteuning van buurtgenoten. Heeft u ideeën voor activiteiten of wilt u graag eens een handje helpen? Dan horen wij dat graag.

Inschrijven
Graag begroeten wij u als nieuw lid. U betaald dan jaarlijks contributie en kunt aan de georganiseerde activiteiten deelnemen. Voor sommige activiteiten wordt een eigen bijdrage gevraagd.

Voor het ontvangen van een inschrijf formulier, en voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen middels het Contact Formulier.

Groeten van het bestuur.

 

De Vereniging

Binnen dit menu kunt u wat nader kennis maken met Buurtvereniging de Aalberg.

Kijkt u rustig rond op de verschillende pagina's binnen de menu's

Bezoek ook het informatie menu waar u alles vindt over de activiteiten die de buurtvereniging organiseert en de artikelen over reeds georganiseerde activiteiten.

 

Bestuur

 

Bestuurslid Functie
Yolanda Potting
Voorzitter
Petra Pelkmans
Penningmeester
Irene Dekkers
Secretaris
Helene Haas Lid
Petra van Dongen Lid
Mark Verhagen Lid

Gebied

Tot onze buurtvereniging horen:

Tilburgsebaan, tussen Aalstraat en Langenbergseweg
Burg Krollaan (8, 9 en 21)
Den Bulk (18)
Akkerstraat
Aalstraat
Wendel
Geren 1 t/m 12
Gouberg, de oneven huisnummers
Den Heuvel
Raadhuisstraat 1 t/m 30 (=t/m Slager De Jong en Bakkerij Spapens)
Cijnshof

Dat is ongeveer het volgende gebied :

Huishoudelijk reglement

Huishoudelijk reglement

Buurtvereniging De Aalberg

Versie 8 april 2012

Voor wie?

Tot onze buurtvereniging horen:

-        Tilburgsebaan, tussen Aalstraat en Langenbergseweg
-        Burg Krollaan (8, 9 en 21)
-        Den Bulk (18)
-        Akkerstraat
-        Aalstraat
-        Wendel
-        Geren 1 t/m 12
-        Gouberg, de oneven huisnummers
-        Den Heuvel
-        Raadhuisstraat 1 t/m 30 (=t/m Slager De Jong en Bakkerij Spapens)
-        Cijnshof
-        Molenstraat 58

Indien leden verhuizen naar een adres dat hier boven niet vermeld is, betekent dit het einde van het lidmaatschap van buurtvereniging De Aalberg. Leden die vanwege ziekte, revalidatie of iets dergelijks gedwongen de buurt moeten verlaten (bijv. vanwege opname in een verpleeg/verzorgingshuis) kunnen, indien zij dit zelf verzoeken, wel lid blijven van de vereniging.

Doel van de buurtvereniging

Bevorderen van het algemeen welzijn van de buurt, door activiteiten te organiseren zoals:
-    Vertegenwoordigen van de buurt en de wensen van buurtbewoners naar officiele instanties zoals de gemeente;
-    ontspannende activiteiten, mits voldoende belangstelling en verantwoord budget;
-    attentie aan langdurig zieke buurtgenoten, bij huwelijk(sjubileum) en geboorte
;
-    aanzeggen bij overlijden door een van de buren

Lidmaatschap

Het lidmaatschap van de buurtvereniging is vrijwillig. U kunt het inschrijfformulier invullen en samen met de contributie inleveren bij 1 van de bestuursleden of mailen naar de secretaris via mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Voor het lidmaatschap is men contributie verschuldigd. Het lidmaatschap loopt jaarlijks van 1 april t/m 31 maart.

Contributie

De contributie bedraagt € 25,- voor huishoudens van 2 personen of meer en € 12,50 voor alleenstaanden. De contributie kan worden overgemaakt naar Buurtvereniging De Aalberg, NL07 RABO 0116 6896 68. Voor sommige activiteiten wordt een eigen bijdrage gevraagd.
Huishoudens die in de loop van het contributiejaar lid worden, betalen naar verhouding. De contributie wordt jaarlijks op de algemene jaarvergadering vastgesteld.

Bestuur

Het bestuur van de buurtvereniging bestaat uit ten minste 5 personen van 18 jaar of ouder. De functie- en taakverdeling wordt door het bestuur onderling geregeld. Jaarlijks treden 2 bestuursleden af, met dien verstande dat de voorzitter en de secretaris nooit tegelijk aftreden. De volgorde van aftreden wordt door het bestuur zelf geregeld. De aftredende bestuursleden kunnen zich herkiesbaar stellen. Kandidaten voor het bestuur moeten voor de algemene jaarvergadering bij het bestuur worden ingediend.

 

Vergaderen

Het bestuur vergadert ten minste twee maal per jaar. De algemene jaarvergadering wordt voor 1 april gehouden.

Kascontrole commissie

Het financieel beheer van de buurtvereniging wordt jaarlijks kort voor de jaarvergadering gecontroleerd door een kascontrole-commissie van 3 leden. Zij worden op de jaarvergadering aangewezen.

Stemmen

Over personen wordt schriftelijk gestemd, over zaken kan mondeling gestemd worden. Wanneer bij een eerste stemming geen absolute meerderheid verkregen wordt (de helft plus een) zal:

-    bij een stemming over personen een tweede stemming plaatsvinden
-    bij een stemming over zaken, het voorstel verworpen worden.

Verantwoordelijkstelling bestuur

Het bestuur en de eventueel door het bestuur aangewezen vrijwillige begeleiders kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele nadelige gevolgen (b.v. vermissing, lichamelijk letsel) gedurende de door haar georganiseerde evenementen.
Wanneer aanspraak op een verzekering gemaakt kan worden bij een bepaald evenement dan zal dit duidelijk vermeld worden.